środa, 20 stycznia 2021

Godne polecenia

Pionowy plakat, na którym u góry na szarym pasku znajduje się biały napis: Z polecenia bibliotekarza oraz okładka książki "Tego ci nie powiedziałam"  Kelly Rimmer (na okładce: nazwisko autora, tytuł książki orazsylwetka kobiety w czerwonym płaszczu z walizką, która odchodzi w stronę miasta, nad miastem lecą trzy samoloty).
projekt własny

Nie będę ukrywać, iż powyższa książka znalazła się w bibliotece na Borach z polecenia czytelniczego. Bardzo cenię opinie czytelników, którzy rekomendują własne książki czy to zakupione czy otrzymane w prezencie. Świetna promocja Pani Ani spowodowała, iż tytuł "Tego ci nie powiedziałam" znalazł się wśród tych, które bardzo chciałam, by zakupiono do biblioteki. 

Akcja powieści rozgrywa się w dwóch płaszczyznach - w ogarniętej zawieruchą wojenną Polsce i współcześnie, w Stanach Zjednoczonych. Alice na prośbę swojej ukochanej babci wyrusza w sentymentalną podróż, do ojczyzny umierającej Hanny, by odkryć skrywane głęboko rodzinne sekrety i przekonać się, jaką siłę niosą w sobie słowa: wytrwałość, lojalność i honor. Dodam jeszcze, że decyzja Alice o odbyciu podróży na prośbę babci, okupiona była ogromnym stresem i szczegółowym planowaniem, bo Alice nie jest przeciętną mamą dwójki zwyczajnych dzieci, tylko mamą która mówi o sobie tak:

"W ciągu tych siedmiu lat, odkąd Eddie pojawił się na świecie, całe moje życie uległo zmianie. Znalazłam się w klubie, do którego nigdy nie zamierzałam wstępować - w klubie matek autystycznych dzieci. Ceną za członkostwo okazały się moje plany na przyszłość, które miałam, zanim urodziłam syna. Ktoś mi kiedyś powiedział, że opiekowanie się dzieckiem z autyzmem jest jak podróż do obcego kraju, którego mieszkańcy posługują się nieznanym ci językiem. Pomyślałam wtedy, że to naprawdę mądra analogia, jednak z czasem, gdy skala zaburzeń Eddiego ujawniła się w całej okazałości, zaczęłam się zastanawiać, czy zamiast w obcym kraju nie wylądowałam na jakiejś obcej planecie".
(cytat pochodzi z książki: "Tego ci nie powiedziałam" Kelly Rimmer)

"Tego ci nie powiedziałam" to z całą pewnością wzruszająca, pięknie napisana historia, która zapada w pamięć i zostaje w sercu.

Serdecznie polecam czytelniczej uwadze !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz